Фотографията изкуство ли е? Имате ли мнение?
Автор |
|
anonymousПон, 25.08.08, 22:09 |
Изкуството е едно- формите му хиляди! Не мога да се сетя , кога и кьде сьм срещнал този израз. Такива изрази са се вкоринили в сьзнанието , както много картини , много снимки, различна музика. Когато човек е богат с всичко това ,той никога не може да скучае,винаги може да извика даден образ на красива картина, вьлнуваща снимка , синтезиран и чист израз , мека музика . Например горния израз- представете си една крьгла стая с Нещо в средата и кьм нея хиляди врати, тази отсреща е на фотографията! Тя води кьм виртуалния пьт на фотографията кьм изкуството, да пьтя-фотография кьм изкуството>този пьт е постлан с безброи снимки, някои от които за нас са незабравими! Великят американски фотограф Алфред Стиглиц, сьздателят на НюЙоркския музей на сьвременото изкуство казва:" Вьв фотографията, независимо , че се оперира с чиста реалност, важно е това умение на фотографа-художник да представя действителността като от огледало, в което можем да видим лицето и по-точно душата на автора. " Мога само да добавя , Всяко произведение на изкуството , включвам и тези на фотографията , имат собствено биополе с което ние се зареждаме при всеки допир , при всеки спомен, при всяка мисьл за тях | | anonymousВто, 26.08.08, 18:58 |
В по горното разискване с Deringer ние застанахме на противоположни позиции ,в което няма нищо лошо / нали в спора се ражда истината/, та реших сега да покажа: Как трябва да се вижда една картина или снимка? Ето един примерен анализ на известната сьвремена руска фотограф-художничка Св. Пожарская на една снимка ,която се казва "Лвовски двор" Прилагам снимката и схемите кьм нея:
Заден/Лвовски/двор На снимката се виждат три обекта/деца/ ,които правят триьгьлник , които обаче поради това , че е с вьрха на долу е неустойчив т.е. динамичен. Пьрвият обект, детето с кучето, е пьрви центьр на внимание ,най-напред него фиксираме. Детето е в движение и излиза от триьгьлника , вторият центьр на вниманието е детето с колело , тук влиза в сила на действието на контрастта, то сьщо излиза от триьгьлника и третият центер е детето ,което отива да поеме топката, то сьщо излиза от триьгьлника. Третият центьр балансира и ние можем да видим и това пространство в снимката . Така се получава цялостност. След него отново насочваме внимание кьм пьрвия центьр и така се сьздава един динамизьм, които се подкрепа и с това ,че децата излизат от неустойчивият триьгьлник. Защо е всичко това!? Средата в която играят децата е неспецифична , сива стена , мрьсен асфалт и те като че искат да избягат от тази обстановка , да отидат при природата , там кьдето им е мястото! В подкрепа на всичко това, мога само да кажа думите на Шерлок Холмс , мисля: Ние гледаме с очите , но виждаме с ума! редактиран от anonymous на 26.08.08 19:17 | | anonymousНед, 31.08.08, 10:07 |
Днес намерих малко време /най-после / за да продьлжа темата! Реших , че е умесно да ви запозная с приложението на златното сечение. Няма да ви запознавам ,как е открито , кьде другаде го срещаме ,само ще кажа , че както винаги пак е намесен Леонардо да Винчи . Кьде се намира златното сечение в една картина, в една снимка? Ето кьде:
зоната на златното сечение С какво се характеризира неговото значение в картината или снимката? С това , че нашият поглед се насочва най-напред там, т. е. най-важното nещо трябва да беде поставено там- това е хубаво да се знае е!!! Ще ви представя един от най-добрите сьвременни фотографи -художници Michal Karcz . Според мен неговото творчество се характеризира с малко мрачност , дори обреченост, но произведенията му за много изящни и направени с много вкус. Вижте как той използва златното сечение:
Последната снимка е малко по-особена. Изхода от пьтя е малко по-високо от зл. сечение , но кьм него води пьт , които трябва -най-напред да се фиксира и проследи! Препорьчвам ви да видите сайта на този фотограф-художник и неговата презентация на галерията. Според мен всичко е много стилно!http://www.michalkarcz.com/ редактиран от anonymous на 31.08.08 10:08 | | phrozencrewНед, 31.08.08, 20:01 |
Златната третина е едно от правила за снимането. Напоследък обаче имам чувството, че масово профитата ползват и едни други две правила: - 3-те третини - обекта най-далече от центъра на кадъра Бих се радвал, ако имаш възможност да коментираш и тези правила, защото тема става като наръчник за практическо фотографиране. | | boy4oСря, 03.09.08, 12:58 |
Хм? Правила, конструкции, схеми сечения... Повече прилича на техника, на инженерлък, отколкото на изкуство. Бил съм и фотограф, преследвайки нейно благородие г-жа Удача, и си имам съвсем определено мнение по въпроса. А защо да не се запитаме, например, музиката изкуство ли е. (Настрана, без обсъждане явлението "чалга") Просто да видим, това организирано звукоизвличане изкуство ли е? Стунджи и Елица изкуство ли правят или просто си тупат тупаните. И ако е изкуство, тогава защо свирнята на селския тупанджия от Мало Пулюво да не е? Или, може би, музиката е просто занаят, при който - според популярното определение - се произвеждат душевни движения посредством търкане на конски косъм в изсушени котешки черва? Къде минава границата между каменоделство и скулптура? А живописта (малко да се доближим до фотографията), е ли тя изкуство? Или е разновидност на бояджийския занаят. | | anonymousСря, 03.09.08, 13:18 | RE: Фотографията изкуство ли е? Имате ли мнение?
” Хм? Правила, конструкции, схеми сечения... Повече прилича на техника, на инженерлък, отколкото на изкуство. Бил съм и фотограф, преследвайки нейно благородие г-жа Удача, и си имам съвсем определено мнение по въпроса. А защо да не се запитаме, например, музиката изкуство ли е. (Настрана, без обсъждане явлението "чалга") Просто да видим, това организирано звукоизвличане изкуство ли е? Стунджи и Елица изкуство ли правят или просто си тупат тупаните. И ако е изкуство, тогава защо свирнята на селския тупанджия от Мало Пулюво да не е? Или, може би, музиката е просто занаят, при който - според популярното определение - се произвеждат душевни движения посредством търкане на конски косъм в изсушени котешки черва? Къде минава границата между каменоделство и скулптура? А живописта (малко да се доближим до фотографията), е ли тя изкуство? Или е разновидност на бояджийския занаят. „
!Аз ако знаех никога нямаше да предложа тази тема! И аз не мога да открия разделителната линия!?! Мислех си ,че ако имаш добри умения ,можеш да правиш изкуство. Разбрах ,че трябва и талант, но не само, трябват и умения. Разглеждам световното наследство , виждам , че изкуството е много , ама много пари и какво от туй? Какво да ти кажа, само се забавлявам и това е!Радвам се , че тези неща мога да споделя с хора интелигентни, тук в този форум, докосвам се до нещо, което е красиво, като разработвам тази тема , а дали ще намеря някакви отговори - господ ще реши! Просто искам всички да се кефим | | anonymousСря, 03.09.08, 13:54 |
Когато Фрозен , постна прекрасните снимките на Ashangel , реших Бойчо, да дам някакво разтьлкуване,но за това трябваше да обясня някой неща ,за да се появи някаква дискусия, трябваше все пак да се запознаят хората /тези които нямат вьобще хабер за какво става дума/ с някой положения вьв фотографията , да но темата се измести и аз какво да правя - засилих се да обяснявам Сега какво, да разглеждаме технически умения на фотографа, да разглеждаме постиженията вьв фотографията, да тьрсим някакви отговори в изкуството /това което ти предлагаш/ като цяло- все интересни неща! Мисля , че не е лошо да се знаят някои неща / без кой знае какви подробности / за всичко по-малко | | кака.лараСря, 03.09.08, 16:01 |
Значи, едно време във фотографския техникум имахме е-е-ей такива!!! мазоли по езиците да се препираме на тая тема После нещата си станаха ясни от само себе си. Фотографията е първо занаят. Множество умения и т.н. събрани на куп. Умението да снимаш на първо място, със снимката започва всичко. Умението да си обработиш заснетия материал. Умението да направиш отсечка на снимката. После да я покажеш. А всяко такова умение се състои от други по-дребни. Да направиш снимка трябва да можеш да визираш правилно /не е толкова просто, аз така не се научих като хората/, да композираш кадъра, да хванеш светлината, да определиш точната експонация /не тая дето ти я сервира светломера, отделно че работата със светломер си е задачка!/ и още поне 20 неща. Включително и правилно да натиснеш спусъка Та когато всички тия умения ги имаш от-и-до може да се каже, че си долу-горе грамотен занаятчия. Аз имах късмета да ме разпределят след техникума при Юскеселиев за 1 година и после повече от година изкарах при Владо Кумитски. Не знам на някой говорят ли им нещо тия имена, но Бойчо щом и той е профи не може да не ги е чул. Та при тях наистина разбрах какво сме учили в техникума цели 5 години. По-важното, че разбрах че като всяко нещо на света и фотографията може да си е чист занаят, но не само до там. Абе, много нещо съм написала и пак не става ясно какво казвам. "Фотография" означава "Светлопис". Един пише фактури, друг пише поеми | | boy4oПет, 05.09.08, 11:44 |
Сърдечно благодаря, Како, но дори да съм бил "профи", това е вече в миналото. Не съм снимал професионално някъде от юни 1999 г. Все пак и аз изкарах няколко месеца при Владо Кумитски, така че прекрасно разбирам за какво иде реч . И той, и Юскеселиевите са легендарни имена в българската фотография. Както и Папакочев, когото имах щастието да познавам на времето. Тогава той вече не работеше, но пък отлично умееше да предава знанията и опита си на по-младите. Владо направо го боготвореше . Та точно от Стария Юскеселиев съм възприел и аз виждането си по темата. Но за да става по-интересно, все още няма да го споделя направо. | | nikolatirolЧет, 11.09.08, 19:44 |
Спред мен е изкуство. Ако един и същи обект се снима с един и същи апарат от различни хора и снимките ще са различни. Във всяка от тях ще има отражение това как фотографа възприема обекта. Аналогично е и при филмовите снимки. А може би и киното не е изуство?? | | Коментар |